Konuyla ilgili yazılı açıklama yapan ASMMO Başkanı Erdal Sayar şunları söyledi: "e-Dönüşüm" süreci, her geçen yıl kapsamını genişleterek devam etmektedir. Bu bağlamda, Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan tebliğler doğrultusunda, birçok işletmemiz için 1 Temmuz 2026 tarihi, e-Fatura uygulamalarına geçiş için son derece kritik bir dönüm noktasıdır.

Mükelleflerimizin herhangi bir cezai yaptırımla ve mağduriyetle karşılaşmamaları adına, 2025 yılı hesap dönemi brüt satış hasılatlarına göre belirlenen yeni geçiş hadleri

1. Genel Ciro Limiti: 2025 yılı brüt satış hasılatı (cirosu) 3 Milyon TL ve üzeri olan tüm mükellefler,

2. e-Ticaret, Gayrimenkul ve Otomotiv Sektörleri: Kendi siteleri üzerinden veya aracı hizmet sağlayıcıları vasıtasıyla e-ticaret yapanlar ile gayrimenkul ve motorlu taşıt alım-satım, inşa veya kiralama işleriyle iştigal eden mükelleflerden 2025 yılı cirosu 500 Bin TL ve üzeri olanlar.

Ciro Şartına Bakılmaksızın (Sıfır Limit ile) Geçiş Yapması Gerekenler:

Ciro büyüklüğüne bakılmaksızın, faaliyete başladıkları veya ilgili lisans/belgeyi aldıkları tarih itibarıyla e-fatura sistemine dahil olmak zorunda olan işletmelerimiz şunlardır:

• Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Belediyelerden yatırım veya işletme belgesi alan tüm konaklama işletmeleri (Otel, motel, pansiyon vb.),

Kamu alacakları taksitlendirildi
Kamu alacakları taksitlendirildi
İçeriği Görüntüle

• EPDK lisanslı akaryakıt ve madeni yağ bayileri,

• Komisyoncu veya tüccar olarak sebze ve meyve ticareti yapanlar,

• İnternet reklamcılığı hizmet aracıları ile kargo ve lojistik işletmeleri.”

E-İRSALİYE ZORUNLULUĞUNA DİKKAT!

Sayar, “2025 yılı brüt satış hasılatı 10 Milyon TL ve üzeri olan mükelleflerimizin de en geç 1 Temmuz 2026 tarihine kadar e-İrsaliye uygulamasına geçiş yapmaları zorunludur.

2026 yılında e-Fatura uygulamasına geçmesi gerektiği halde geçmeyen mükelleflere, Vergi Usul Kanunu kapsamında fatura başına 17.000 TL'den başlayan özel usulsüzlük cezaları uygulanır.” ifadelerini kullandı.