Yasaklar başlamadan NATO’yu protesto etmek istiyorum!
Yasaklar başlamadan NATO’yu protesto etmek istiyorum!
İçeriği Görüntüle

Yeniden Refah Partisi Genel Başkan Vekili ve Araştırma-Geliştirmeden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Prof.Dr.Doğan Aydal bir dizi ziyaret kapsamında Afyonkarahisar’a geldi. Aydal’a Afyonkarahisar İl Sorumlusu Afşin Çalıcı, İl Başkanı Fehmi Güray Çakır ve partililer eşlik etti.

TÜRKİYE’NİN SU BAKANLIĞINA İHTİYACI VAR

AFSÜ Bilim Kafe’de gerçekleşen basın toplantısında konuşan Aydal, “Eber’deki sıkıntıyı anlatmak istiyorum. Türk milleti olarak belli zayıflıklarımız var. Elimizdeki güzelliklere zamanında önem vermiyoruz. Özellile Su Bakanlığının olmamasının çok büyük zararlarını görüyoruz. Tabiattaki dengeyi çok kolay bozmamalısınız. Onun için Su Bakanlığına ihtiyaç var. Türkiye'nin Su Bakanlığı yok. Şehirlerde DSİ karışır, İlçe-İl karışır canı isteyen herkes karışır ama ortaya çorba çıkar, başka bir şey çıkmaz. Eber Gölünün kadersizliği de buradan başladı.

Afyon SEKA fabrikasını kurdunuz. Niçin? Eber Gölü’nde sazlar yetişiyor. Bin kişi ailesiyle birlikte 5-6 bin kişiye ekmek sağlıyor. Sazlıkları alıyor, kağıt yapıyor. Güzel. Ama aynı SEKA Eber gölünü kirletiyor kimse bunun umurunda olmadı. ALKOLOİD fabrikası burada kuruldu. Kurmak bir şeyi çözmüyor, onun yan etkileri, kimyasal atıkları Eber’e boşaltıldı. Eber turizm açısından muhteşem bir yerdir. Ama gidin görün avcılar ucube kulübeler yapmışlar kendi pisliklerini bile Eber’e atıyorlar. İstemediğiniz kadar hayvanın ölümüne yol açıyorlar. Kontrol var mı? Hayır yok. Artık İl’lerde kendi güzelliklerine sahip çıkmalı. Ama bunun için belli kurallara biz uymalıyız? Biz uymayıp sadece şikayet ederiz.”

AK PARTİ DÖNEMİNDE AFYON NÜFUSUNUN YÜZDE 10.4’Ü KAÇMIŞ

AK Parti döneminde zenginlerin, yatırım yapanların, eğitimcilerin kaçtığını sözlerine ekleyen Aydal, “Şunu bilmiyorsunuz! Afyon'da kaçış var. AK Parti döneminin başından şu ana kadar Afyon'dan kaçan nüfus mevcut nüfusun %10.4'ü. Kaçmışlar. Bunun içerisinde eğitim sıralaması yok. Zenginler, yatırım yapanlar, eğitimciler kaçmış. Türkiye’nin her tarafını dolaşan biri olarak samimi olarak söylüyorum. Bir İl’i alçaltmak, yükseltmek, güzelleme yapmak için değil! Doğu Anadolu’da bir çok şehire, Uşak’a Yozgat’a bakın! Afyon’a bakın harabe görüntüsü. Afyon böyle olmamalıydı. Bu hükümet Afyon’u iyi bir biçimde yönetememiştir. Söylediğim siyasettir doğru ama gerçeğe dayanarak söylüyorum bunu. Gidin bakın yıkılmamış olsaydı Malatya'ya, Şanlıurfa'ya, Diyarbakır’a! Afyon’dan kat be kat güzel ve geniş, nüfusu da büyük.”

DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATININ KAPATILMASI HATAYDI

Bir yönetim eksikliğinin olduğunu ifade eden Aydal, “Bunun temelinde yatan 2011 yılında Devlet Planlama Teşkilatının kapatılmasıdır. Tarımda bozulmanın dahi temelinde yatan yine 2011 yılında Devlet Planlama Teşkilatının kapatılmasıdır. Tarımda ne ekilmeli, hangi minerallerin üretilmesi hangi şehirde daha doğrudurdan tutun! aklınıza gelecek her sorunun karşılığı bu planlardan çıkardı. Şimdi canı isteyen istediği yerde soğan ekiyor, soğan çıkıyor herkes ektiği için soğanın fiyatı düşüyor 1 liraya. Ertesi sene soğan para getirmiyor, başka bir şey ekiyorlar. Soğanın fiyatı çıkıyor 50 liraya.”

BİR DAHA TÖVBELER OLSUN

Olası bir erken yada gününde seçimde Cumhur İttifakına destek verip vermeyecekleriyle ilgili soruyu da yanıtlayan Aydal şunları söyledi: “Televizyonlarda beni takip eden bütün arkadaşlar şu cümlemi hatırlayacaktır, her televizyon programında söyledim. ‘Biz geçici seçim işbirliği yaptık. AK Parti'nin bir parçası değiliz. AK Parti'nin yancısı da değiliz.’ Bütün televizyon programları boyunca AK Parti'nin politik eksiklerini, yaptığı yanlışlıkları televizyonlarda anlatan kişiyim. Sayın Genel Başkanımıza bu soruyu defalarca sordular. Onun verdiği cevabı tekrar edeyim. ‘Aynı yerden iki kez sokulmayız’

30 madde vermiştik anlaşmak için birini bile yapmadılar. O televizyonda söyledikleri ‘Siz 5 milletvekili çıkarttınız ama AKP sayesinde çıkarttınız.’ dediler. Ben de, ‘Biz olmasaydık sayın Cumhurbaşkanı da Cumhurbaşkanı olamıyordu.’ demiştim.

Tabii 30 maddeye bakarsınız, hepsi fakir-fukarının halkın lehine 30 madde. Yapılmış olsaydı halk adına iyi bir şey yapmış olacaktık. Ama birinin bile yapılmayacağını tahmin edemezsiniz. Yapmadılar. Hiçbir isteğinizi yapmayan bir partiye itibar edebilir misiniz? Dolayısıyla sayın Genel Başkanımızın söylediği ‘Bir daha tövbeler olsun.’ diyerek cevapladı.